diskuze

Cau.

 Mám chvilku a tak jen tak přemejšlím,… jak efektivně zkoumat terém v tajze.  A to je fakt problém,.. velkej problém. Takže mne napadlo efektivní řešení,… opravdu dukladný a oprativní pruzkum z vzduchu.

A tomuto nejlépe vyhovuje použít dálkově radiově řízenou vzducholoď ( viz odkazy) – která by nesla kameru samo sebou ovládanou ve 2 až 3 osách. A vzhledem k dodržení konstantní výšky je možné zaklaní skenovaní térenu-

Infra, atd. Samosebou by byl tež přenos bezdrátový  do NB. Samotné řízení asi pomocí vebkamery, nebo tááák.

https://www.fotofanda.cz/rady-a-tipy-hardware/zaklady-infracervene-fotografie

https://scienceworld.cz/ostatni/tiskova-zprava-philips-dalkove-rizena-vzducholod-pres-gsm-1636

https://www.airshipclub.com/letani.php

To je tak jen, že se až tak neflákam a dávám svůj pohled na věc.

https://climb.sweb.cz/uni/tka/files/snimky.htm

 Milan

............................................................................................................................................................................................................................

fredy

Na tu expedici misto Vejtrasky bych radeji zaridil vznasedlo, pokud
chces kontakt, tak Ti poslu...
treba nejaka firma by Vam to mohla zapujcit na testovani...
To projede vsechno, mimo prudkych kopcu, coz tam asi moc nejsou, nevadi
jim bahno, voda, baziny...
Na zakladni pruzkum od stolu bych koupil satelitni fotky v IC a UV
oblasti, pokud je to tak velke, tam je to videt, pokud je tam jakakoliv
energie, tak se to objevi kolisanim proti pozadi (tepelne ztraty)
Nekde jsem mel kontakt, neni to nic extra drahoty, 100x100 metru stalo
asi 20 USD...
fredy
 ..........................................................................................................................................................................................................................

Aleš 21.2.2010.

Přemýšlel jsem o tom a myslím, že je nutné doplnit dost věcí a pojmout to poněkud rozsáhleji.

K materiálnímu zabezpečení:
---------------------------

Automobil nákladní střední, nejlépe ruské výroby ("opraví kdejaký ruský kovář"), například ZIL 131  (75,000 - 200,000 Kč). Alternativně český, V3S (50,000 - 200,000 Kč) + zásobu náhradních dílů.

Protonový magnetometr (mám skoro hotový, stačí dodělat ... tak měsíc práce).

Bateriová vrtačka schopná práce pod vodou (mám celkem 4 ks), sada diamantových vrtáků (nutno koupit).

Vodovzdorná překližka, prkna, trámky, šrouby, hřebíky, lešenářské trubky co se vejde. Plus samozřejmě tesařské nářadí.

 

 K dopravě:
----------

Bohužel letadlo vidím jako naprosto nereálné, maximálně tak si ho pronajmout celé a nacpat našima blbostma :-)

Počítal bych raději s cestou po vlastní ose, celkem 4 dny (tvrdí plánovač google) + 2 dny po hnusné cestě. Alternativně zajistit dopravu předem po železnici, ale to by byl docela porod zajistit aby to tam bylo na čas a aby to někdo nešlohnul.


K organizaci:
-------------

Jestli máme jet za pouhý rok a půl, tak abychom už teď najali (nebo přizvali) rodilého Rusa a začali vyřizovat papíry.

Bylo by dobré zvážit, zda je možné auto + vybavení ponechat či prodat na místě a vrátit se domů na lehko letadlem.

Samozřejmě netuším jak to ma místě doopravdy vypadá, ale po úvahách jsem si začal myslet, že něco jako ohradit + vyčerpat asi vůbec nepůjde, ledaže bychom byli něco jako Metrostav na cestách. Stálo by za úvahu vymyslet alternativní přístup: vybavit se pískovým filtrem, mohutným čerpadlem a nad objekt zájmu naopak načerpat čistou vodu.

Každopádně je nutné všechny postupy dobře nacvičit. Třeba na Šumavě :-)